Schinkelkade 18, 1075 VG Amsterdam
020-6730821 bij spoed toets 1
Huisartsenpost 020-0030600
De praktijk is iedere werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur
Dagelijks wordt er door één of beide huisartsen spreekuur gehouden van 08.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Spreekuur vindt uitsluitend plaats volgens afspraak.
Spreekuur op afspraak
Wanneer u de huisarts belt, krijgt u één van de praktijkassistenten aan de telefoon.
De praktijkassistent vraagt u naar de reden dat u belt en stelt u een aantal vragen om uw hulpvraag precies duidelijk te krijgen. Dit wordt triage genoemd. Triage zorgt ervoor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven. Het gaat erom dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment en bij de juiste hulpverlener.
Telefonisch spreekuur
Tussen 12.00 en 12.30 uur kunt u telefonisch één van de huisartsen spreken.
Terugbelverzoek
U kunt ook een terugbelverzoek aanvragen. Één van de artsen belt u dan in de loop van de dag.
Dit is geschikt voor een korte vraag,
Het afzeggen van een afspraak dient tijdig gedaan te worden.
Indien u niet in staat bent om naar de praktijk te komen, kan in overleg met de huisarts of praktijkassistent een huisbezoek worden aangevraagd. Het liefst vóór 10.00 uur.
Wanneer u na 10.00 uur belt kan dat betekenen dat u niet dezelfde dag bezocht kunt worden in verband met de planning. Voor spoedgevallen wordt natuurlijk altijd een uitzondering gemaakt.
In de praktijk kan iemand beter onderzocht worden: hier zijn meer middelen dan thuis. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.
In levensbedreigende situaties belt u 112. U wordt dan verbonden met de meldkamer van de centrale ambulancedienst.
Bij andere spoed kunt u bellen met de praktijk op nummer 020-6730821, kies optie 1.
In geval van hechtwonden, brandwonden of valpartijen kunt u ook gewoon de praktijk binnenlopen.
Buiten openingstijden van de praktijk wordt er, door de Huisartsenpost Amsterdam, waargenomen voor situaties waarin u niet kunt wachten tot onze praktijk weer geopend is.
Telefoonnummer 088 – 00 30 600
Houdt uw verzekeringsgegevens bij de hand als u gaat bellen. U kunt met de assistent uw klachten bespreken. De assistent kan in veel gevallen telefonisch advies geven. Het is ook mogelijk dat er voor u een afspraak wordt gemaakt voor het (telefonisch) spreekuur op de huisartsenpost, of voor een huisbezoek. Het is niet mogelijk om u bij de huisartsenpost te melden zonder voorafgaand telefonisch contact.
Bij spoedeisende situaties kunt u direct een 1 intoetsen.
Bij acute levensbedreigende situaties belt u 112.
Voor de meeste patiënten uit onze praktijk is de dichtstbijzijnde huisartsenpost de post ‘West’. Deze post is op werkdagen geopend van 17.00 tot 08.00 uur. In de weekenden en op nationale feestdagen is de post ook overdag geopend. De huisartsenpost ‘West’ is gevestigd naast de spoedeisende hulp van het OLVG-West, adres: Jan Tooropstraat 164, 1061 AE Amsterdam.
Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.